Vejrtrækning og stress

Jeg har i dag undervist min yogaklasse nummer to i Fitness World. “Flow I”. Da det er den første sommerdag længe, tænkte jeg inden, at salen måske ville være helt tom. Men heldigvis var den er flok standhaftige yogier, der troppede op trods sol og fik sved på panden sammen med mig – det er jeg vildt taknemmelig for!

Livet med yoga er stadig ret nyt for mig, men jeg elsker virkelig at give noget af det videre, som jeg holder så meget af ved yoga. Derfor går jeg meget op i ikke kun at udføre en masse fysiske øvelser, men også at tale om alt det, som yoga kan gøre godt for. I dag fokuserede jeg for eksempel på vejrtrækning. Jeg har selv været sygemeldt med stress, så jeg ved, hvordan vejrtrækning kan gøre en kæmpe forskel. Man har en tendens til at trække vejret helt oppe i hals og bryst, når man er presset eller stresset, så derfor fokuserede jeg på at på vejrtrækning helt ned i maven og samtidig på at få gjort det helt bevidst.

Begge mine timer har haft et tema, som kan bruges både på måtten og ude i dagligdagen. Det har er netop den helhed, jeg selv er så begejstret for ved yoga.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>